هر روز یک
مهمان
آکادمی مدیران 5 ستاره

کوچینگ کسب و کار چیست؟

کوچینگ کسب و کار چیست؟-آکادمی مدیران پنج ستاره

کوچینگ کسب و کار چیست؟

کوچینگ کسب و کار چیست؟ کوچینگ کسب و کار یک فرایندی است که با استفاده از تکنیک‌ های مناسب و ایده‌آل برای هر کسب و کار کمک می ‌کند تا رشد و توسعه کسب و کار سریع‌تر و آسان‌تر شود. در واقع تکنیک‌ های کوچینگ کسب و کار به صاحبین مشاغل در زمینه ‌های مختلف از جمله مدیریت بازاریابی فروش و حتی رهبری کمک می ‌کند. در صورتی که برای کوچینگ فردی کسب و کار خود نیاز به دریافت مشاوره‌های تخصصی دارید، تا با استفاده از تجربه و مهارت ‌های گسترده آنها موانع را برطرف کرده و نقاط ضعف خود را تقویت کنید، می‌ توانید با کارشناسان مجموعه آکادمی 5 ستاره در ارتباط باشید.

کوچینگ کسب و کار چیست؟-آکادمی مدیران پنج ستاره

کوچینگ کسب و کار چیست؟

کوچینگ کسب و کار (Business Coaching) یکی از مفاهیم مهم در جوامع امروزی است که با داشتن تجربه ‌های بالا به کسب و کارهای مختلف کمک می ‌کند، تا ضمن پیدا کردن نقاط ضعف، اقدام به تقویت نقاط قوت خود کرده و به رشد بهتر و سریعتر دست پیدا کنید.
کوچینگ کسب و کار چیست؟ کوچینگ یک فرایندی است که در آن یک فرد متخصص به کارآفرین و صاحبین کسب و کار کمک می‌ کند تا اهداف خود را تعیین کرده و با مشخص کردن استراتژی‌ های بلند مدت رشد کند. در واقع کوچ کسب و کار مانند یک مربی در کنار کسب و کارها قرار گرفته و با توصیه ‌های مناسب برای هر کسب و کار موجب مشکلات مختلف و پیشرفت می ‌شود.
امروزه نه تنها شرکت ‌ها و کسب و کارهای بزرگ اهمیت حضور کوچینگ کسب و کار را پذیرفته ‌اند. بلکه کسب و کارهای کوچک هم می ‌دانند که برای موفقیت بهتر باید جایگاه خاصی برای کوچینگ در نظر بگیرند، تا کمتر دچار رکود اقتصادی و ضررهای بزرگ مالی شوند.

کوچینگ کسب و کار چیست؟-آکادمی مدیران پنج ستاره

نتایج کوچینگ توسعه فردی و کسب و کار

کوچینگ فردی کسب و کار به معنای یک کاتالیزور است که کمک می ‌کند تا همه افراد بتوانند از توانمندی ‌های بالقوه خود به بهترین نحو استفاده کنند. در واقع کوچینگ فردی تغییر و تحول زیادی در تفکرات فرد به وجود می ‌آورد.
کوچینگ توسعه فردی کسب و کار در ابتدا توانمندی ‌های خود را رشد و ارتقاء می ‌دهد و پس از آن اقدام به رشد و پیشرفت کسب و کار خود می‌ کند. در واقع زمانی که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، به تمام مهارت ‌های بیزینس کوچینگ مسلط می ‌شوید. کسب و کارهای شما رونق می ‌گیرد و به راحتی می ‌توانید رقبای خود را پشت سر گذاشته و سرعت افزایش درآمد و فاصله خود با رقبا را چندین برابر کنید.
از مهمترین نتایج کوچینگ فردی کسب و کار، موفقیت در هر بیزینس به شکل حداکثری است. تفاوتی نمی ‌کند که کسب و کار شما کوچک است، یا یک استارت آپ و سازمان بزرگ دارید، در هر صورت توسعه فردی تأثیر مستقیم در رشد شما می ‌گذارد، پس بهتر است در ابتدا مهارت‌های خود را افزایش بدهید.

 

کوچینگ کسب و کار چیست؟-آکادمی مدیران پنج ستاره

اشتباهات رایج برای استفاده نکردن از کوچینگ در بیزینس

کوچینگ کسب و کار می تواند یک ابزار بسیار قدرتمند برای صاحبان کسب و کار باشد که به آنها کمک می ‌کند، تا به اهداف خود دست پیدا کنند. اما استفاده نکردن از کوچینگ می ‌تواند منجر به اشتباهات بسیار بزرگ و مهم می‌ شود که شانس موفقیت آنها را کاهش می ‌دهد.
در واقع استفاده نکردن از کوچینگ به عنوان اشتباه بسیار بزرگ محسوب می ‌شود، اما افراد برای انجام دادن این اشتباهات رایج دلایل خاصی را برای خود در نظر می ‌گیرند که همین دلایل منجر به شکست آنها می ‌شود.
در این بخش به بررسی این اشتباهات رایج کسب و کارها می ‌پردازیم:

انواع کسب و کار خانگی به دلیل پیشرفت در امکانات به وجود آمده و افراد زیادی به جای حضور در محیط های اداری و کارگاهی ترجیح می دهند تا در منزل خود به درآمد برسد.

بالا رفتن هزینه‌های کسب و کار با پرداخت هزینه کوچینگ

اغلب افراد تصور می ‌کنند که در صورت استفاده از جلسات کوچینگ هزینه‌ های کسب و کار خود را افزایش می ‌دهند. به خصوص کسب و کارهای کوچک به شدت نگران به خطر افتادن موقعیت خود هستند، زیرا تصور می ‌کنند دریافت مشاوره هیچ سودی برای آنها به دنبال ندارد.

منتظر ماندن برای رسیدن موقعیت مناسب

اغلب کسب و کارها در طول زمان رشد می‌ کنند، نیازی به دریافت مشاوره ندارند و همچنین در زمان‌ های بحران هم بر این باورند که دیگر مشاور نمی ‌تواند کاری برای آنها انجام بدهد. در ابتدای مسیر هم هزینه کافی برای پرداخت هزینه کوچینگ ندارند، پس هیچگاه موقعیت مناسب فرا نمی ‌رسد.

کوچینگ کسب و کار چیست؟-آکادمی مدیران پنج ستاره

چه زمانی به یک بیزینس کوچینگ نیاز داریم؟

تقویت مهارت رهبری و افزایش اعتماد به نفس مدیران کسب و کارها جزء عوامل مهمی است که تأثیر زیادی در رشد و پیشرفت هر کسب و کار جدید و نوپا یا کسب و کارهای قدیمی دارد. امروزه مسئولیت‌ها و وظایف به قدری زیاد است که یک فرد به تنهایی نمی‌تواند همه آنها را انجام بدهد؛ پس داشتن مهارت‌های کافی در حوزه تیم سازی و تقسیم وظایف اهمیت زیادی دارد که اغلب توسط متخصصین بیزینس کوچینگ آموزش داده می‌ شود.
اگر برای شما هم سوال است که چه زمانی به یک بیزینس کوچینگ نیاز داریم؟ باید بگوییم در کشورهای پیشرفته کوچینگ کسب و کار از همان ابتدای راه‌اندازی تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک و حتی کسب و کارهای خانگی حضور دارند.
از مهم‌ترین کسب و کارهایی که در داخل کشور ما قطعاً به کوچینگ کسب و کار نیاز دارند، می ‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• در شروع راه‌اندازی کسب و کار
• در مواقع نیاز به افزایش درآمد
• برای توسعه محصولات و خدمات جدید
• برای توسعه بازارهای فروش
• برای مشخص کردن هویت برند
• برای بهبود نقاط ضعف کارمندان و افزایش مهارت مدیران
• برای آسیب شناسی مشکلات یک سازمان و ارائه راه حل ‌ها

کوچینگ کسب و کار چیست؟-آکادمی مدیران پنج ستاره

بررسی سیر تا پیاز تکنیک ‌های کوچینگ کسب و کار

در ابتدا باید بدانیم که کوچینگ در واقع یک فرایند توسعه فردی است که در آن یک مربی به شما کمک می‌ کند، تا عملکرد زندگی و کسب و کار خود را بهبود بدهید.
در صورتی که یک فرد تمام تکنیک ‌های کوچینگ کسب و کار را به درستی بشناسد، با استفاده صحیح و به جا از این تکنیک ‌ها می ‌تواند اقدامات به موقع انجام داده و از فروپاشی یک کسب و کار جلوگیری کند. در حال حاضر آکادمی 5 ستاره از مراکز کاملاً تخصصی در زمینه کوچینگ است که کسب و کارهای موفق زیادی در رزومه خود دارد.
در این بخش برای آشنایی بیشتر شما به بررسی سیر تا پیاز تکنیک ‌های کوچینگ کسب و کار می ‌پردازیم:

احساس همدلی

یک کوچ خوب باید بتواند با مراجعه کننده خود احساس همدلی کرده و با درک احساسات او سبب جلب اعتماد مراجعه کننده شود.

کنجکاوی بیش از حد

یکی از تکنیک ‌های اصلی برای کوچینگ کنجکاوی بیش از حد است چرا که با درک عمیق اهداف مراجعه کننده بررسی کامل نیازهای آنها امکان دادن راه حل‌های بهتر وجود دارد.

داشتن نگاه مثبت

یکی از مهم‌ترین مهارت‌ های کوچینگ داشتن نگاه مثبت است، به هیچ عنوان بر روی نقاط ضعف تمرکز نکنید و تا جای ممکن به فرد کمک کنید، تا بدون سرزنش کردن خود با اعتماد به نفس بیشتر برای موفق شدن در مسیر گام بردارد.

پایداری رمز موفقیت

یکی از مهمترین تکنیک‌های کوچینگ تمرکز بر ادامه مسیر و پایداری بر اهداف است از موانع و چالش‌ ها به عنوان وسیله‌ای برای پیشرفت استفاده کنید.

داشتن خلاقیت

یکی از تکنیک ‌های اصلی در کوچینگ داشتن خلاقیت است؛ چرا که ارائه راه حل‌های جدید، مراجعه کنندگان را توجیه می ‌کند تا دیدگاه بهتری بر مشکلات خود پیدا کنند.

گوش دادن فعالانه

کوچینگ خوب ضمن گوش دادن بی‌طرفانه و بدون قضاوت، باید فعالانه به حرف مراجعه کننده گوش بدهد. برای این کار می ‌تواند با تکرار کردن برخی از کلمات فرد یا نکته برداری در حین صحبت کردن نشان بدهد که توجهش به سمت فرد می ‌باشد و در نهایت یک جمع‌بندی از سخنانش بگوید.

داشتن صداقت

داشتن صداقت و روراست بودن موجب می‌ شود، تا اعتماد افراد جلب شده و یک رابطه مثبت و دو طرفه به وجود بیاید.

پشتیبانی مدام و سریع

از مهم‌ترین تکنیک‌ ها برای کوچینگ خوب، حمایت کردن از افراد در طی فرایند کوچینگ است، در واقع پشتیبانی مدام و سریع به فرد این اعتماد به نفس را می ‌دهد که در هر کجای مسیر می ‌تواند مشکلات خود را سریع حل کند.

کوچینگ کسب و کار چیست - دکتر علی شاه حسینی

مزیت‌های استفاده از کوچینگ کسب و کار

با ارائه تمامی توضیحات در مورد کوچینگ کسب و کار و توسعه فردی، حتماً به مزیت‌ های استفاده از این خدمات هم پی برده اید. اما برای اینکه درک عمیق تر و بهتری نسبت به کوچینگ کسب و کار به دست آورید در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزیت ‌های آن می ‌پردازیم:

افزایش اعتماد به نفس

کوچینگ به افراد کمک می ‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و بر روی نقاط قوت تمرکز بیشتری داشته باشند که این کار در افزایش اعتماد به نفس موثر است.

تعیین اهداف

تعیین کردن اهداف به افراد و سازمان ‌ها کمک می‌ کند، تا برای رسیدن به مقصد برنامه‌ریزی کرده و تلاش و کوشش بیشتری به خرج بدهند.

تعیین مزیت رقابتی

اگر به دنبال این هستید که محصولات شما در میان مردم معروف شوند در کنار کیفیت بالا، انجام دادن برخی از کارهای دیگر برای شهرت برندینگ لازم و ضروری است. یک بیزینس کوچینگ حرفه ‌ای با شناسایی مزیت رقابتی کسب و کار از آن برای موفقیت بیشتر برند استفاده می ‌کند.

عبور آسان‌تر از چالش‌ها

یک بیزینس کوچ موفق کمک می‌کند تا افراد با چالش‌ ها و موانع موجود در سازمان خود مواجه شده و با پیدا کردن راه حل‌ های کاربردی آسان‌تر با مشکلات خود روبرو شده و سریع‌تر آن را حل کنند.

کمک به برنامه‌ریزی و مدیریت مالی

بیزینس کوچینگ مناسب موجب می ‌شود تا برنامه‌ریزی مالی بهتر برای کسب و کار خود داشته باشید که این کار باعث پایدار بودن کسب و کار می ‌شود.

شناسایی استعدادها و قابلیت‌ های کسب و کار

افراد سریع‌تر و راحت‌تر به توانمندی‌های کسب و کار خود آگاه می‌ شوند و این امر سبب مدیریت بهتر می ‌شود. زیرا نیروهای انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه ‌های هر کسب و کار شناخته می ‌شوند و پیشرفت در هر بخش آن در تمام یک تیم و پروژه موثر است.

به وجود آمدن تعادل بین زندگی شخصی و کاری

داشتن برنامه‌های منظم برای انجام کارهای سازمانی و تجاری موجب می ‌شود تا افراد با انرژی بیشتری به تمام کارهای خود برسند و در زندگی شخصی هم بتوانند انرژی کافی را داشته باشند.

کوچینگ کسب و کار چیست - دکتر علی شاه حسینی

کلام آخر

کوچینگ کسب و کار چیست؟ تا اینجا دریافتیم که کوچینگ کسب و کار، اهداف درست را برای سازمان‌ ها تعیین می ‌کند و با داشتن منابع فعلی سعی می‌ کند. انرژی افراد را افزایش داده و با دانش بیشتر آنها را به سمت اهداف خود سوق دهد. همچنین برای به وجود آوردن منابع بیشتر برنامه‌ریزی کرده و در نهایت، سبب افزایش سود و به دست آوردن برندینگ بهتر در بازار می ‌شود. مجموعه آکادمی 5 ستاره یکی از معتبرترین مراکز در زمینه کوچینگ است که استفاده از تکنیک‌ های کوچینگ کسب و کار حرفه ‌ای سعی می ‌کند، برای هر کسب و کار راه و روش‌ های مخصوص ارائه دهد، به صورت کاملاً تخصصی اقدام به بررسی کسب و کارها می‌نماید. برای دریافت مشاوره ‌های تخصصی کافیست با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید.

اشتراک گذاری :

مطالب اخیر

مشاوره خصوصی

آکادمی مدیران پنج ستاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
پیمایش به بالا
همایش شکارچی کسبو کار دکتر علی شاه حسینی مدیران پنج ستاره

هدیه ویژه شما

[so_show_offers offer_ids="38893"]
این تخفیف تنها یک بار نمایش داده می شود.